دانلود آزمایش ماز یو شکل- آزمایش ماز لابیرنت – آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)
آزمایش ماز یو شکل- آزمایش ماز لابیرنت – آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 2.662 مگا بایت |
تعداد صفحات | 17 |
دریافت فایل
گزارش کار آزمایش یادگیری از راه کوشش و خطا (سه نمونه گزارش کار)
آزمایش ماز لابیرنت – آزمایش ماز u شکل
تعداد صفحات: 17 (سه نمونه گزارش کار)
نوع فایل: WORD
+ فایل هدیه: توضیحات آزمایش ماز لابیرنت
فهرست مطالب نمونه اول:
چکیده
مقدمه
هدف
فرضیه
ابزار آزمایش
روش آزمایش
یافته ها
تحلیل
فهرست مطالب نمونه دوم:
مقدمه
هدف
وسایل آزمایش
شیوه آزمایش
تحلیل نتایج
فهرست مطالب نمونه سوم:
چکیده
مقدمه
ادبیات تحقیق
یادگیری از راه کوشش و خطا
طرح تحقیق
فرضیه
وسایل آزمایش
نتایج
بحث و تفسیر
بخشی از متن نمونه اول:
ابزار آزمایش
1- یک صفحه عایق است که روی آن چند شاخه مسیر یو شکل در یک صفحه فلزی تعبیه شده است (معمولا ده شاخه).
2- دستگاه زمان سنج و شمارشگر که با یک فیش دو سر به صفحه عایق متصل میشود،
3- یک قلم فلزی که با فیش به شمارشگر متصل است و با هر برخورد به صفحه عایق خطا ثبت میکند.
روش آزمایش
مرحله اول: آزماینده پس از توضیحات لازم راجع به نحوه کار، صفحه حائلی را به گونهای جلو صورت آزمودنی میگیرد که نتواند صفحه ماز را بیند. آزمودنی قلم ماز را در دست گرفته و به کمک آزماینده از ابتدای مسیر ماز شروع به حرکت میکند. اگر قلم فلزی از قسمت عایق مسیر u شکل خارج شود بهدلیل اصابت قلم با صفحه فلزی صدای بوق شنیده شده و خطا ثبت میگردد. آزماینده به محض “اعلام شروع ” زمان سنج را بکار میاندازد و در ضمن تعداد خطاهای آزمودنی را نیز یادداشت میکند. این کوشش 10 بار انجام شده و زمان آزمایش و تعداد خطا ثبت میشود.
مرحله دوم: آزماینده صفحه ماز را به اندازه 90 درجه به راست میچرخاند و مطابق با مرحله قبل 10 بار آزمایش را انجام میدهد. آزماینده در این مرحله هم برای هر کوشش مدت زمان و تعداد خطاهای آزمودنی را یادداشت میکند.
مرحله سوم: آزماینده صفحه ماز را به اندازه 90 درجه به چپ میچرخاند تا به صورتی که در مرحله اول قرار داشت برگردد و مجدداً 10 بار آزمایش را تکرار میکند. آزماینده در این موقعیت هم برای هر کوشش مدت زمان و تعداد خطاهای آزمودنی را یادداشت میکند.
بخشی از متن نمونه سوم:
در این آزمایش سعی بر آن است كه اثر تكرار و تمرین را روی یادگیری و كاهش زمان بسنجیم كه آیا تكرار وتمرین زمان را كاهش می دهد؟ سوالاتی در این آزمایش ممكن است كه به ذهن خطور كنند كه:
1- آیا تكرار و تمرین موجب كاهش زمان می شود؟
2- آیا تكرار و تمرین باعث یادگیری می شود؟
فرضیه تحقیق:
تكرار وتمرین باعث كاهش زمان و افزایش یادگیری می شود.
وسایل آزمایش:
یك عدد كرونومتر، یك ماز U شكل یك كاغذ و مداد برای ثبت نتایج.
اجرای آزمایش: دراین آزمون آزمودنی باید بتواند مراحل ماز را به كمك حافظه یاد بگیرد و از راه كوشش و خطا كه ذهنی می باشد مراحل را یاد بگیرد.
آزمودنی نباید ماز را ببیند چون مسیر را شناسایی می كند. آزمون u شكل شامل 10 مرحله، 10 تا شكل u، كه هر كدام از اشكال u دارای 2 مسیر است كه یكی به طرف راست و دیگری به طرف چپ كه یكی از آنها راه اصلی و دیگری بن بست است كه آزمودنی انگشت خود را در ابتدای ماز قرار می دهد و هر وقت كه شروع كرد كرونومتر زده می شود و در حین اینكه آزمودنی مسیر را طی می كند آزمایشگر خطاهای او را محاسبه می كند آزمودنی باید انگشت خود را در داخل ماز حركت دهد و مسیر را طی كند تا از طریق كوشش و خطا بتواند مسیر اصلی را پیدا كند و آنقدر این كار را انجام دهد كه بتواند سه بار متوالی و بدون خطا از ابتدا تا آخر مسیر را طی كند. آزمایشگر در هر مرحله زمان را محاسبه می كند و خطاهای آزمودنی شمارش و آنها را در جدول ثبت می كند. تنها در صورتی می توان گفت كه یادگیری صورت گرفته كه آزمودنی بتواند سه بار متوالی و بدون اشتباه مسیر را طی كند.
در هنگام اجرای این آزمایش چشم آزمودنی با یك چشم بند بسته می شود و نحوه محاسبه خطاها بدین صورت است كه اگر آزمودنی حتی یك ذره تضاد فكری پیدا كند و به داخل مسیر بن بست برود مجدداً بر گردد. خطا محسوب می شود.
نتایج آزمایش: ……..
دارای پشتیبانی 24 ساعته تلفنی و پیامکی و ایمیلی و تلگرامی 09214087336
بهترین کیفیت در بین فروشگاه های فایل
دانلود سریع و مستقیم
دارای توضیحات مختصر قبل از خرید در صفحه محصول